Kamis, 27 April 2017

Promo JSM Alfamart

Promo JSM Alfamart - PT Sumber Alfaria Trijaya Tbk (AMRT) mengambil tindakan korporat dengan meneruskan penawaran bon dengan mekanisme Rp 3 trilion mampan tawaran awam (PUB). Kali ini syarikat runcit yang mempunyai tanda dagangan Alfamart ia akan mengeluarkan fasa bon mampan II pada tahun 2017 berjumlah Rp 1 trilion. Dana itu akan digunakan untuk membayar balik fasa 1hb POV bon mampan pada tahun 2014 berjumlah Rp 1 trilion kerana pada bulan Jun 2017.


"Penggunaan dana daripada bon sepenuhnya Emang untuk pembiayaan semula," kata Presiden Pengarah Sumber Alfaria Trijaya Anggara Hans Prawira di Fairmont Hotel, Jakarta, Rabu (2017/04/12). Dalam tindakan corpoaration ini, Promo JSM Alfamart syarikat yang dilantik PT BCA Sekuriti, dan PT Mandiri Sekuriti, sebagai penaja jamin daripada pengeluaran sekuriti. Bahan yang ditawarkan juga telah memperoleh penarafan AA PT Fitch Ratings Indonesia.


Pengarah Mandiri Sekuriti, Heru Handayanto berkata penerbitan bon ini dibahagikan kepada 2 siri iaitu siri A dengan tempoh 3 tahun dan siri B dengan tempoh 5 tahun. Untuk kupon siri dianggarkan dalam lingkungan 8-8,5%, manakala untuk siri B 8,1-8,6%. "Kami rasa kupon Promo JSM Alfamart ini akan menjadi sangat menarik kepada pelabur, terutama dalam negeri, kerana bon daripada Sumber Alfa Trijaya jarang berlaku di pasaran kerana sektor FMCG, terutamanya dengan penilaian yang baik," katanya.


source : http://www.arkan.id/2017/04/promo-jsm-alfamart.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar