Jumat, 07 April 2017

Contoh Teks Eksemplum Singkat

Contoh Teks Eksemplum - Kurikulum 2013 telah hampir rolling separuh. Bagaimanakah kurikulum berlaku, sama ada ia mempunyai implikasi yang besar untuk pembangunan pelajar dan guru? Atau sebaliknya, guru gagap menerima perubahan dan gagal untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelajar?

Pada tulisan ini, saya secara khusus menghadkan membincangkan subjek (maple) Indonesia. Berbeza daripada maple maple-gula, Indonesia mempunyai kedudukan yang istimewa pada tahun 2013. Jawatan kurikulum Indonesia tidak hanya sebagai sains, ia wujud dalam ia berfungsi sebagai satu cara komunikasi dan sains pengangkutan (pembawa pengetahuan). Contoh Teks Eksemplum Ini sejajar dengan sifat bahasa itu sendiri yang di samping menjadi satu cara komunikasi, bahasa juga mempunyai fungsi sosial (Halliday, 1973). Fungsi sosial boleh dikaitkan dengan peranan bahasa sebagai untuk memandu pelbagai disiplin.

Dengan pemahaman Contoh Teks Eksemplum bahawa Indonesia tidak hanya sains, tetapi sebagai pembawa pengetahuan, berasaskan teks kemudian memperkenalkan pembelajaran Indonesia atau genre. Dalam pembelajaran berasaskan teks, bahasa dilihat sebagai teks yang mempunyai erti, bukan sekadar koleksi kata-kata atau kaedah-kaedah bahasa.

Oleh itu, dalam Kurikulum 2013, Contoh Teks Eksemplum pelbagai penerangan teks, bercerita (pengiraan semula), prosedur, laporan, penjelasan, ekspo, perbincangan, surat, iklan, diari, perundingan, puisi, cerita dongeng, anekdot, dan fiksyen sejarah. Kitab mempunyai fungsi sosial yang pelbagai dan lahir dalam konteks tertentu juga.

Baca selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2015/11/contoh-teks-eksemplum.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar